پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182793
دبير انجمن همگن‌سازي قطعات خودرو:
اما و اگرهاي نخريدن خودرو صفر ايراني/ به نام مصرف کننده به کام دلال
تاریخ انتشار : 1394/06/12 11:09:43
نمایش : 1167
محبي‌نژاد بيان کرد: نتيجه نخريدن خودرو صفر داخلي کاهش تيراژ توليد به صورت مقطعي و سرشکن است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آرش محبي نژاد دبير انجمن همگن‌سازي قطعات خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نتيجه نخريدن خودرو صفر داخلي گفت: نتيجه نخريدن خودرو صفر داخلي کاهش تيراژ توليد به صورت مقطعي و سرشکن شدن هزينه‌هاي ثابت و سر بار توليد بر تعداد  توليد کمتر خواهد بود که حاصلي جز افزايش ناگزير قيمت و زيان توامان مردم و خودرو سازان ندارد.
 
وي در توضيح گراني خودرو اظهار داشت: فراموش نکنيم که مهمترين عاملي که مانع افزايش قيمت خودرو در سال جاري شد افزايش تيراژ قابل ملاحظه خودرو در سال 93 بود.
 
وي افزود: ارزاني و گراني مفاهيم نسبي هستند که به توان خريد که بتوان اکثريت مردم جامعه بستگي دارند. صرفه نظر از اينکه چرا توان خريد مردم  پايين آمده واضح است که عمده مشتريان خودروهاي داخلي عموم مردم با در آمد متوسط و پايين هستند که از نتيجه فرآيند خود قطعاً متضرر مي‌گردند.
 
 محبي نژاد ادامه داد: با تحليل ساده پيش بيني مي‌شود دود نخريدن خودرو صفر داخلي به چشم مردم و توليدکننده داخلي و سودان به جيب خودرو سازان خارجي، وارد کنندگان دلالان مي‌رود.
 
دبير انجمن همگن سازي قطعات خودرو اظهار داشت: با تضعيف صنعت خودرو داخلي و خلا بازار فضا براي واردات خودرو بيش از پيش باز شده و نتيجه رونق واردات و سود کلان دلالان و وارد کنندگان است.
 
وي ادامه داد: البته خودروسازان خارجي نيز از اين موهبت بي بهره نخواهند ماند و کارگران بيکار شده ايراني فقط نظاره گر رونق اشتغال همتايان خارجي خود خواهند بود.
 
محبي نژاد تصريح کرد: از طرف ديگر بازار تامين قطعات يدکي خودروهاي وارداتي براي 15 تا 20 سال تقديم قطعه سازان خارجي گرديده و موجب تعطيلي  کارخانه جات قطعه سازي داخلي مي‌شود.
 
دبير انجمن همگن سازي قطعات خودرو در پايان گفت: اين وضعيت حکايت نشستن بر شاخه و بريدن آن را در ذهن تداعي مي‌کند که البته سقوط نتيجه کار است.
 
 
 
علی
| |
1394/06/12 11:10:58
0
0
ما حاظریم دود به چشممان بره ولی چشممان را به خاطر بی کیفیتی خودرو از دست ندهیم مثل هموطنمان در سیستان و بلوچستان که به خاطر لاستیک تاریخ انقضا گذشته شما یکی ازچشماشو از دست داد
روح الله
| |
1394/06/12 11:11:20
0
0
برادر گرامی مثل اینکه نفست از جای گرمی بلند می شه اینقدر توفکر خودتون نباشید یه خورده هم به فکر این مردم بدبخت باشید
احمدرضا
| |
1394/06/12 11:12:15
0
0
چطور مشتریان خارجی خودروی ما را باید از خودمان ارزانتر بخرند صادرات به چه قیمت قضییه صادرات هندوانه شده هزینه را ما میکنیم سود را دیگری میبره
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html